På eventyr med SY-Barolo

Sines-Lanzerote, Positions rapport 24 septemper kl. 09:30

Barolo sejlede fra Sines tirsdag d. 23-09-2008 kl 09:30, med kurs modLanzerote, Marina Calero. Dette er vores hidtil længste tur, beregnettil 600 nm. Vi forventer at bruge omkring 4 døgn ...

Oeiras – Sines i selskab med delfiner.

Torsdag d. 18-9-2008, ankommer vi til Sines kl. 16:50 efter ca. 50 nm for motor. Vejret er som sædvanligt super dejligt ca. 25 grader i skyggen. Selv om turen fra ...

Nu er vi endelig sejlet fra Cascais

Nu er vi endelig sejlet fra Marina de Cascais efter 14 dage i havn. Deter ny record for længste ophold i samme marina (550 eur i havne afgift).Motoren har nu ...

Vi er stadig i Cascais med motor problemer

Det har nu vist sig at det er svinghjulsdækslet, der forbinder motor og gear med hinanden, der er defekt. Dækslet er simpelt hen lavet forkert, hvilket betyder at gear og ...

Tur til Lisboa

Vi ligger stadig i Cascais og venter på at få motoren lavet, så mandag d. 8 september havde vi bestemt os for at tage en tur til Lisboa. Vi ville ...

Peniche til Cascais, endnu en dag med motorsejlads.

For 3. dag i træk måtte vi igen motor sejle. Denne gang var der dog mellem 5-7 ms vind men desværre imod. Der var også lovet regn, men det fik ...

Figuera da Foz til Peniche (02-09-2008)

Vi drog fra Figuera da Foz tirsdag d. 2. septemper kl. 07:25.Solen var på vej op og der var en svag vind fra vest, men vinden vardesværre så svag at ...

Blik stille Atlanterhav hele vejen til Figuera da Foz

Vi sejlede fra Povoa de Varzim søndag morgen kl. 08:20 i næsten totaltvindstille, så vi motorsejlede.Turen fra Povoa de Varizm til Figuera da Foz er på 76 nm og da ...

Sightseeing tur til Porto

I mandags var vi på sightseeing tur til Porto. Vi tog metroen kl 9:20 fra Povoa de Varzim til Porto. Turen tog 50 min til trods for at der kun ...

Povoa de Varzim

De 3 dage vi har været i Viana do Castelo har en kæmpe fest. Der var byfest i byen og der var musik og fest overalt også i marinaen. Vi ...