post

Barolo er i Puerto Rico på Gran Canaria

Natten til tirsdag sejlede vi fra Fuerteventura til Gran Canaria. Vi sejlede fra Gran Tarajal mandag eftermiddag og ankrede op i Morro Jable for at spise aftensmad og hvile lidt inden turen til Gran Canaria.

Anker pladsen udenfor Morro Jable Marina, på Fuerteventura

Omkring kl. 21:30 lettede vi anker og satte kurs på Puerto Rico på Gran Canaria. En tur på omkring 73 nm, som burde passe nogenlunde med ankomst til Puerto Rico ca. kl. 8.00 når det igen er blevet lyst. Sejlturen over var meget behageligt i forhold til hvad man nogen gange oplever når man sejler mellem de Canariske øer. Mellem øerne er der vind accelerations zoner, hvor vinden kan øge kraftigt og søen ligeså. Vi havde behagelige vinde på mellem 15-20 kn agten for tværs, det meste af vejen. Kun i accelerationszonen de sidste 10-15 nm ind til Gran Canaria havde vi vind op til 28 kn, men stadig agten for tværs. Det betød at vi sejlede pænt hurtigere end vi havde regnet med, så vi måtte rebe lidt mere for ikke at komme frem inden det blev lyst.

Da vi først kom ind på syd siden af Gran Canaria døde vinden helt, og motoren måtte igang for at vi kunne komme det sidste stykke ind til Puerto Rico, hvor vi ankom kl 08:20.

Vi har checket ind i marinaen nogle dage, da vi skal have lavet service på motor og lave andet vedligehold på båden. På lørdag skal også have et nyt besætningsmedlem ombord på Barolo.

Vi skal også have lidt tid til at lege turister sammen med alle de andre turister her i Puerto Rico. Kig forbi hvis i er på ferie her, vi er altid glade for besøg på Barolo.
Vi vil sejle rundt mellem de Canariske øer indtil omkring d. 10-11 nov. hvor vi håber på at komme afsted mod Kap Verde.