Endelig i Horta på øen Faial Azorene

Nu har vi tilbragt 2 dage trygt i marinaen her i Horta på øen Faial på Azorene. Det var rigtig dejligt at komme i land, efter 18 døgn på søen.

Vi har sejlet 2294 nm fra st. Martin, turen tog 18 døgn på nær 0.5 time (17 døgn og 23.5 time).

Vi har brugt ca. 360 l diesel og kørt 176 timer med motoren.

Da vi ankom til marinaen lagde vi os uden på norske Tempest, som 4. båd i rækken. Derefter var det til marina kontoret for at checke ind. Her blev vi mødt af et utroligt venligt personale der gav os en plads i marinaen, selv om der var prop fyldt. Nogen gange tror vi at det er en fordel af have tre børn ombord J. Indtjekning med told og immigration var også virkelig nemt, ingen papir arbejde.

Om aftenen var vi på Papa Pizza og grove æde fantastisk gode Pizzaer. Her hyggede vi os med besætningen fra Tempest og Pigalopp.

Dagen i går gik med afslapning, tøjvask og med at hjælpe Mirna med at komme  i land. Deres starter var stået af, så det måtte droppe ankeret i yderhavnen da de ankom til Horta dagen efter os. Starteren er nu repareret og de har fået plads i marinaen lige bag ved os.

I går aftes var vi ude og spise sammen med Rudi og Christen fra Mirna. Vi var på en restaurant hvor man selv skulle grille maden på en varm sten. Hver person fik et fad ind med et udvalg af rejer, fisk, blæksprutte, kylling og steak. Derefter blev der placeret en varm sten ved hver kuvert og så var det ellers bare at gå i gang. Det var virkeligt lækkert og der blev virkelig spist, så vi nærmest skulle trille derfra.

Derefter tog ungerne i båden, mens vi voksne tog på Peters Sports Cafe og festede med vores danske og norske venner indtil kl 01:30.

I dag har vi handlet lidt ind og fået motioneret lidt, man kan sagtens mærke på musklerne at vi ikke har bevæget os meget de sidste 18 døgn.

Natten til lørdag vil vi blive ramt af et kraftigt storm lavtryk, så marina personalet har travlt med at gøre bådene i marinaen klar til den hårde vind. Selv om vi ligger i ved flydebro med egen fortøjnings finger, skal vi have hækanker ud mod den forventede vindretningen.

Marina personalet er meget hjælpsomme og sørger for at lægge ankrene ud.

Nu er det så bare at vente på stormen. Godt vi er kommet i havn.