post

Barolo er nu nord for Biscayen

Efter 56 timer og 352 nm sejlads ligger Barolo nu fortøjret i Marina du Chatau i Brest. Turen fra La Coruna til Brest var stille og rolig, hvor vi måtte sejle for motor de første 4 timer ud fra La Coruna, herefter fik vi 12-15 kn vind direkte fra siden, hvilket gjorde at vi kunne holde en god fart og en behagelig sejlads med max bølge højde på 1,5 m. Undervejs havde vi selskab af både Pilot hvaler og masser af delfiner.
I nat Kl 02:00 droppede vinden (som lovet) til 4-8 kn, så motoren måtte igang igen og den kørte indtil vi anløb Brest kl 18:00 i dag fredag.

Efter vi havde fortøjret og fået et tiltrængt bad, tog vi op og spiste krabber på en lokal skaldyrs restaurant “Le Crabe”, vi kendte fra sidst vi var her i 2016. Det er virkelig lækkert og tilmed lidt sjovt. På alle borde består dugen af aviser og hver person får udleveret en hammer til at knuse skalden med, under bordet står der en spand til affald. Og selvfølgelig får alle gæster også udleveret et forklæde.

I morgen skal vi have provianteret lidt og hvis vejret tillader sejler vi ind i den engelske kanal en af de næste dage.