post

På gensyn til gode sejler venner

Her til morgen sejlede Barolo fra Cascais med kurs mod Sines, hvor vi efter godt 50 nm ankom ca kl. 18:00. Turen i dag var udelukkende for motor, da der var helt vindstille. Men solen skinnede varmt på os hele dagen, selv om der var en del varme dis i luften.

Vores afsejling fra Cascais betød også at vi måtte sige på gensyn til vores gode sejlervenner gennem de sidste mange dage, Ja helt fra Guernsey hvor vi mødte besætningerne på North Star og Margrethe for første gang.
Gitte og Klaus fra Margrethe satte kurs mod Madeira i går aftes, så dem møder vi igen et sted på Canaria øerne og Marie og Kim for North Star sagde vi farvel og på gensyn til i morges, inden vi sejlede fra Cascais. I går aftes spiste vi en god middag sammen med Marie og Kim (North Star), det var rigtig hyggeligt og vi glæder os allerede til at vi forhåbentlig kan mødes igen, et sted ude i verden og få endnu flere hyggelige stunder. Marie og Kim sejler ind i Middelhavet for at overvintre båden, så dem møder vi nok ikke mere i år.

Vi har været 8 døgn i Cascais, hvor de 7 var for anker og 1 døgn i Marina. Det er ret dyrt at ligge i Marina i Cascais (43 EUR for vore båd). Det har været super at ligge for anker i bugten, der er gratis wifi og det er bedre end det i Marinaen. De sidste dage har været meget varme, med over 30 gr. nede i skyggen. Derfor har vi for det meste opholdt på båden hvor den har stået på badning og sejlads på padle boardet.