En dejlig uge med besøg hjemmerfra

Vi har nu opholdt os mere end en uge på Gran Canaria og det har været en rigtig hyggelig uge hvor vi har haft besøg af familien Haarbo Fredriksen fra Løgstør (Kirsten, Kenneth, Jesper og Nanna der er Henriettes bedste veninde).

Kort efter de var ankommet til hotellet kørte vi der ned og overraskede Nanna ved poolen, med vores uventede ankomst. Det var et meget glædeligt gensyn.Derefter tog vi op på værelset hvor Kirsten havde medbragt en del ting til os, men det der gav mest glæde var nu nok de rugbrødsmader der blev serveret med leverpostej fra slagter Claus Axelsens i Løgstør. Uhhm det var godt.Henriette har mest boet på hotellet ved dem i San Augustin mens Nanna overnattede her en dag.Pigerne har virkelig hygget sig med hinanden og vi har også nydt at kunne snakke med nogen hjemmefra. Vi havde lejet en bil i 7 dage så vi nemt kun køre frem og tilbage med pigerne.

Tirsdag morgen stod der et par bag ved båden og spurgte om vi kendte nogen der hed Ole og Lotte i Oddesund. Det kunne vi bekræfte, da Ole er Hans’s farbror. Det viste sig at det var Ole og Lottes naboer Bodil og Kaj. Vi fik en kop kaffe og en lang snak.

Onsdag kørte vi til Las Palmas og købte filtre mm. til båden. Vejret i Las Palmas var blæsende og 5-7 grader koldere end i Puerto Rico. På vej hjem kørte vi ind til en af de store supermarkeder, der får Bilka i skalborg til at ligne en lille købmandsbutik. Her købte vi ind til vores tur over atlanten.

Torsdag lavede Hans service på motoren og skiftede pakninger på toiletterne.Om aftenen var vi oppe at spise på en restaurant og pludselig siger Helle ”Det er da min kusine Hanne der sidder der”. Ganske rigtigt det var Hanne, Allan og deres datter Camilla der sad og spiste overfor os. Vi inviterede dem ned i båden næste dag, hvor vi havde nogle hyggelige timer sammen.Hvor er verden dog lille.

I fredags havde vi dem alle med en tur ude med båden, hvor det var meningen at vi skulle ligge for anker og bade. Men fredag havde vi bølger ind på kysten for første gang i ugen, så vi var nødt til at ligge os i læ ved Anfi Del Mar som er en beskytte bugt lige ved siden af Puerto Rico. Netop som ankeret havde nået bunden kom der en mand på Jetski og bad os sejle væk igen, da de skulle have en jetski konkurrence hvor vi lå. Op med ankeret igen og tilbage til havnen Øv.Vi hyggede os med frokost i båden og tog derefter til stranden. Om aftenen var vi ude at spise sammen på en restaurant med  ”Mr. Bean”. Det var en virkelig hyggelig dag.

Søndag var det tid til at tage afsked med familien Haarbo Fredriksen, der skulle rejse hjem tidligt mandag morgen. Det var en lidt vemodig afsked men det gik nu meget godt.Tusind tak for en rigtig hyggelig uge sammen med jer.

I morgen onsdag kommer Helle’s Mor samt brødre og svigerinder.