British Virgin Islands, The Bath på Virgin Gorda

Efter en forholdsvis rolig nat sejlads fra St. Martin, ankom vi til Virgin Gorda kl. 10:30. Her ankrede vi op ved Spanish town på Virgin Gorda for at checke ind.
Inden vi sejlede ind for at checke ind måtte vi dog bade lidt, vandet her er bare superklart og 25-26 grader varmt. Efter at have skyllet den værtse sved a kroppen var det tid til at besøge customs and immigration, hvilket var lidt af en prøvelse. Efter at skipper havde udfyldt papirer i ca. en times tid, var det tid til at gå fra skranke til skranke og tilbage igen for at få papirerne clearet i den rigtige rækkefølge og betale for indcheckningen. Vi var lidt spændte på hvad det ville koste at sejle her da vi havde hørt at det skulle være ret dyrt. Guide bøgerne siger at man skal betale for en dyr Cruising permit inden man må sejle rundt her. Det viste sig at vi ikke skulle have en Crusing permit da vi er en privat yacht. Så alt i alt endte vi op med at betale 10.70 US, hvilket er rimeligt.

Vi blev liggende på anker pladsen udfor Spanish town indtil næste morgen hvor vi sejlede ned til ”The Bath”, der er et helt fantastisk sted med en masse stor sten med store sten huler man kan gå ind igennem. The Bath kan ikke beskrive, men skal opleves. Vi har taget en del billeder, se dem i galleriet. Vi blev på The Bath hele dagen, hvor det endelig lykkedes skipper at se en kæmpe rokke (stingray).
Efter en dejlig dag på the Bath sejlede vi til Tortola hvor vi smed ankeret i en lille bugt ved Buck Island lige nord for hovedstaden Road Harbour. Her ligger vi sammen med den norske båd Yr.