Barolo på land i Jolly Harbour

Efter et par dage i English harbour sejlde vi d. 2 marts videre til Jolly harbour. Vi sejlede for sejl et stykke af vejen men satte motor på da vi kom ind på lavt vand og skulle være klar til at undvige eventuelle rev. Turen var fantastisk flot og vandet her på Antiqua er rigtigt turkis blåt, som de fleste forbinder med Caribien.

Vi lagde os på anker pladsen udenfor lagunen ved Jolly harbour, da det er forbudt at ankre inde i selve lagunen. Fra ankerpladsen og ind til Jolly harbour er der en forholdsvis lang dinghy tur indtil Jolly harbour.

Jolly harbour marina er lavet i et turist område hvor der er huse overalt omkring lagunen og her er mange turister, men også et rigtig godt supermarked (det bedste siden Gran Canaria).

Næste dag sejlede Barolo i marinaen, for at vi kunne lave aftaler om at få Barolo på land og få den givet nyt bundmaling. Vi fik en tid næste morgen kl 08:00, så det var helt perfekt.

Onsdag d. 4 Marts kl 08:00 blev Barolo løftet på land hvorefter personalet i Marinaen højtryks spulede bunden. Herefter blev den sat over på pladsen og skipper kunne komme i gang med at slibe og male bunden. Ungerne og Helle tog en tur i poolen så skipper kunne få ro til at arbejde.

Om aftenen stod den på middag i en nærliggende restaurant, da skipper ikke orkede at lave mad.

Vi skulle sove i båden men med fast grund under fødderne, for første gang siden vi sejlede hjemme fra d. 17. Juni 2008. Det var en blandet oplevelse da det var virkelig varmt og der var rigtigt mange myg.

Næste dag blev det sidste af bunden malet og det nederste af fribordet poleret. Da det blev vores tur til at komme i vandet, fik Barolo lov til at hænge i kranen i et par timer. Hvilket gav lejlighed til at få Barolo primet under bunden af kølen (da havde floor marine ikke gjort da båden blev leveret).

Bunden på Barolo er i øvrigt blevet malet turkis blå, så nu skal man passe på ikke at snorkle ind i kølen, da den falder i et med vandet.

Til jer der skal have båden op og malet i Caribien, kan vi kunne anbefale Jolly habour marina. Personalet her er yderst professionelle, de ved hvad de laver og gør det godt. Jolly harbour er en af de få marinaer i det nordlige caribien hvor man selv må arbejde på båden.

Nu trænger vi til at slappe af et par dage, så i morgen skal vi nok ud at køre vand scooter (jet ski)