På eventyr med SY-Barolo

9. døgn mod Azorerne (halvvejs)

Vi sejler nu på det 9. døgn mod Azorerne og er teoretisk halvvejs da den direkte vej til Azorerne nu er kortere end vores udsejlede distance fra St. Martin (1183 ...

8. døgn mod Azorerne

Igennem det sidste døgn er vinden langsomt øget til15-20 kn fra S, vi sejler kurs 65 direkte mod Ponto Delgada. Vi ser frem til snart at være halvvejs. Vejr prognoserne ...

7. døgn mod Azorerne

Det sidste døgn har ligesom det forrige været præget af lette vind, da vi ligger i et højtryks område. Kl 13:00 måtte vi starte motoren for at få lidt fremdrift ...

6. døgn mod Azorerne

Det sidste døgn har stået på “Smooth sailing” da vi har placeret os lige på kanten af et højtryk. Det betyder meget behageligt sejlads med forholdsvis flat vand og vinden ...

5. døgn mod Azorerne

Vi har nu fået vinden mere med os og styrer nu direkte mod Azorerne. I morges måtte vi have motoren igang for førstegang, da vinden forsvandt. Den er nu kommet ...

4 døgn mod Azorerne

Vi sejler stadig tæt til vinden og har bølgerne i mod, så vi glæder os til, i løbet af de næste dage, at få vinden mer med os i den ...

3. døgn på de skrå brædder

Barolo har nu været 3 døgn undervejs mod Azorerne. Vi har stadig vind fra øst og vi forsøger at gå så højt til vinden som muligt, underhensyntagen til komforten ombord ...

Første døgn i søen mod Azoerne

Vi forlod St. Martin i går kl. 13:00 og motorsejlede ud øst for Anquilla, hvor vi stoppede motoren og satte kurs mod NNØ. Vinden ligger på 13-18 kn fra Ø, ...

Barolo er nu på vej mod Azorerne

Lige nu er Barolo ved at lette anker fra St. Martin med kurs mod Azorerne. Vejret ser rigtig godt ud, som det ses på nedenstående forventer vi at gå nordligt ...