På eventyr med SY-Barolo

Vi har nu uploadet vores sejlede rute

Vores kortplotter logger løbende vores positioner, således at vi får et trackspor der viser nøjagtigt hvor vi har sejlet. Dette trackspor har vi nu lagt på hjemmesiden, således man kan ...

Barolo er vel ankommet til Horta

I går aftes d. 19-05-2017 kl. 18:00 ankom Barolo til Horta Marina, hvor vi fik checket ind på marina kontoret samt med told/imigration, hvorefter vi fik anvist en plads i ...

Land i sigte -30 nm til Horta

I morges kl. 9:15 kun Heine, på hans vagt, melde land i sigte og minsandten om ikke Horta kunne skimtes i det fjerne. Vi har haft en fantastisk sejlads de ...

15. døgn mod Azorerne – Snart i mål

Vores 15 døgn mod Azorerne har budt på god fart i båden, hvor vi det sidste 20 timer har lagt på ca. 7 kn i snit. Det blæser mellem 12-15 ...

14. døgn mod Azorerne

Hen over natten har vi sejlet stille og roligt bå bidevind med 8-10 kn vind. Vores kurs har været lidt nordligere end direkte mod Azorerne, men nu er vinden drejet ...

13. døgn mod Azorerne (højtryk)

Så sejler vi på vores 13. døgn mod Azorerne og er sejlet ind i et højtryksområde, med lette vinde og sol. Selv om vi sejler i et højtryk syntes vi ...

12. døgn mod Azorerne

Vi havde go vind (20-25 kn) og godt med bølger hele dagen i går, men i den rigtige retning. I løbet af natten og morgenen, har vinden lagt sig, og ...

11. døgn mod Azorerne – pyha sikke et døgn.

Det 11. døgn mod Azorerne bliver et døgn vi vil huske i langtid. Vi havde dagen igennem vind 30-35 kn vind og meget store bølger, som selvfølglig gjorde livet ombord ...

10. døgn mod Azorerne – Kulling

Her på de 10. døgn er vi endt i en kulling som skal varer ved indtil i morgen. Vinden kom i nat ca kl 3 og siden har det blæst ...