For svaj ved Papagayo + skippers fødseldag

Søndag d. 28 september sejlede vi fra Puerto Calero og til Papagayo hvor vi lagde os for svaj ved siden af Mango, der var gået der ud dagen før. Ungerne og vi var glade for igen at være sammen med Mango. Der gik ikke længe efter at ankeret var droppet før alle var en tur i de krystal klare vand. Det er virkeligt dejligt når vand temperaturen er på 25 grader, så kan man bade rigtigt længe inden man kommer til at fryse.

Dagen gik lynhurtigt med at snakke og bade, og før vi kunne se os om var det tid til aftensmad hvorefter mango kom på besøg til et glas godnat vin.

Mandag d. 29-9 var det skippers fødselsdag og hvilken dejlig dag. Jeg blev vækkes med fødselsdags sang og gaver, hvorefter vi stod op til en vindstille morgen med høj solskin. Jeg gik ud i cockpittet, smed tøjet og sprang i vandet mens jeg råbte ”sidste mand i vandet er en kartoffel” hvorefter ungerne myldrede ud af båden og sprang i vandet. Efter et dejligt morgen bad kunne vi dufte Bacon og æg fra kabyssen, som blev indtaget med stor appetit. Kan man ønske sig mere til sin fødselsdag ?

Hen på formiddagen fik vi besøg af en norsk dinghy med et norsk sangkor der sang fødselsdags sang for skipper. Det var besætningen fra Mango der kom til fødselsdag. Vi hyggede os alle med at bade indtil ca. kl. 15:00 hvor vi valgte at sejle de 1.5 sm indtil Marina Rubicon.
Marina Rubicon er en super dejlig marina, med rigtigt gode faciliteter og et meget venligt personale. Marinaen har bl.a. egen swimmingpool hvilket, ikke mindst børnene syntes vældig godt om. Da vi skulle checke ind i marinaen, mødte vi en dansker i receptionen (karin), som vidste sig at være marinaens underdirektør. Vi snakkede selvfølgelig en del hvilket resulterede i at det tog vældig lang tid at checke ind. Men vi fik checket ind og blev placeret nabo til Mango. Ungerne pakkede lynhurtigt svømmetøjet og tog til poolen.
Om aftenen var vi på restaurant hvorefter vi havde besøg fra Mango og fra Hilde der havde taget taxi fra Calero og herud. Vi hyggede os med drømmekage fra brovst og irskkaffe m.m. indtil kl 01:00 hvor det var tid til at gå til køjs.
Vi fik desværre fejl på vores datakort i kameraet, så alle vores billeder fra Papagayo og fødselsdagen er desværre ødelagt.