English harbour, Antigua

Efter at have ligget for  gult flag natten over, sejlede vi fra Deshais, Guadeloupe kl :07:45 med kurs mod English harbour på Antigua. Vejret var helt perfekt med halvvind på 5-7 ms og ikke særligt store bølger. Vi sejlede med ca. 7 kn. hele vejen og havde en rigtig dejlig sejlads.

Kl. 14:15 ankom vi til English Harbour hvor vi fik plads i Nelson dockyard marina. Det er førstegang i fire uger vi er i marina, så vi trænger til at få vaske lidt.

Lige før vi ankom her til talte vi med de norske både, Tempest og Pigalop på VHF’en. De var netop sejlet fra English harbour til Jolly harbour, lidt længere oppe af kysten.

Da vi var fortøjet i Marinaen mødte vi også en af vores svenske ”lege kammerater” Marcus fra Dory. Det var hyggeligt at træffe Marcus igen, og vi hyggede os med rom og cola til kl. var 01.00 hvor det var ved at være senge tid.

English harbour er et rigtig idyllisk sted og blev fra 1745 anvendt af den engelske flåde som hoved flådebase for de caribiske øer. Lord Nelson var udstationeret her i 1784. De gamle bygninger fra dengang står her stadig og anvendes den dag i dag.

Mere om English Harbour, når vi har fået set os omkring.