Brighton 25-05-2009

Vi ankom til Brighton d. 25-06-2009 kl. 15:15 ca en time efter Mango. Vi sejlede fra Port Solent i Portsmouth kl. 08:00 og ankom til Brighton kl. 15:15, hvor både Mango og Amor Fati lå fortøjet.

Turen ud fra Port Solent var meget anderledes end turen derind. Da vi sejlede ind til Port Solent var der vand overalt omkring os, man da vi sejlede ud var det lavvandet og der var kun en smal kanal som Barolo lige akkurat kunne sejle på. Turen til Brighton foregik endnu engang for motor da der ingen vind var.

Brighton er en storby med en meget lang strand promenade hvor der er mange turister. Vi tog bussen ind til byen sammen med Mango. Pigerne gjorde byen usikker mens Frode og Hans hyggeede sig med en øl på en Pub.

Da vi skulle tilbage til Marinaen gik vi langs stranden helt ud til Marinaen, en spadser tur der gav lidt motion til vore trætte sejler ben.

Brighton Marina er en mægtig stor marina med 1300 pladser + 200 gæste pladser. Rundt om marinaen er der en masse restauranter og lejligheder. Desuden er der et kæmpe supermarked der har alt + lidt til.