Barolo for anker i Lagunen i st. Georges på Grenada.

Vi ville egentlig have set lidt på Carriacou idag, men da det lover en del vind de næste dage besluttede vi os vor at sejle til st. Georges, der er hovedstaden på Grenada. En smut tur på godt 30 sømil. Vi sejlede fra Tyrrel Bay kl. 11:00 og havde smidt ankeret i lagunen i st. Georges kl. 16:20.

På turen til Grenada sejlede vi uden om en aktiv undervands vulkan lige nord for Grenada. Der er et sikkerhedsområde på 1.5 km uden om vulkanen som man ikke må sejle igennem. Vi var spændt på om man kunne se noget, men der var absolut intet at se udover de normale bølger på et par meter. Vulkanen ligger også 600 m under havets overflade, så det var måske derfor vi ikke kunne se noget.

Vinden var som sædvanlig frisk, 8-10 ms agten for tværs, så vi sejlede mellem 6-8 knob det meste af vejen. Vi måtte dog sejle for motor efterhånden, som vi kom mere i læ af Grenada. Her i st. Georges ligger vi for anker i en lagune, nærmest midt i byen.

Vi tog dingyen ind og så lidt på byen og spiste til aften i Yacht klubben. At komme hertil var nærmst som at komme tilbage til civilisationen. Det var billigt at spise i Yacht klubben og priserne i supermarkedet er meget billige i forhold til de opskruede priser i st. vincent and the Grenadines. Her føler man slet ikke at man er turist og bare skal pumpes for penge. Vi glæder os til at komme op at købe forsyninger i morgen.