Aalborg til Løgstør i det værste møgvejr

Der er lovet masser af regn og kuling fra øst og vi havde egentlig planlagt at blive i Aalborg en 2-3 dage, men om aftenen kom havnefogeden og sagde at ham der havde pladsen ville komme hjem næste formiddag øv, øv øv. Havnen var nu stop fyld og med den vejrudsigt var der ikke megen udsigt til at få en plads næste morgen.

Derfor besluttede vi at sejle trods de lovede møgvejr, som sagt så gjort. Lørdag d. 25-07-2015 sejler vi fra Vestrebådhavn i Aalborg kl. 08:05 i regnvejr og tiltagende vind. Kort efter vi ha forladt havnen tiltager både regn og vind og inden længe viser vindinstrumentet mellem 10-14 ms og med vind fra øst giver sprayhooden ikke meget læ. Det er kun skipper der er på dæk mens resten af besætningen hygger i kahytten med oliefyret kørende. Efter et par timer kommer Bent på dæk og holder skipper med selskab og  ved Aggersund kommer Heine også frem fra gemmerne.

Vi ankommer til Løgstør kl 11.50 i hårdvind og masser af regn. Vi er dyngvåde og Skipper er hopper direkte under et varmt brusebad inden frokost indtages (hurra for varmt vand i båden).

Inge og Bent afmønstrer Barolo men vi bliver boende i båden med håb om bedre vejr. I morgen er der lovet at vinden skal vende til vestlig kuling, så der bliver vi i land.